درماپن دیجیتال پاپ

دستگاه درماپن دیجیتال پاپ چیست؟

درماپن دیجیتال پاپ وسیله ای الکترونیکی است که به شکل قلم بوده و سری آن دارای تعدادی سوزن است به صورت عمودی وارد سطح پوست شده و خارج می شود. سوزن های دستگاه به صورت کاملا عمودی  وارد پوست می شوند. به سری های دستگاه نیدل گفته می شود. بر اساس نوع کاربرد دستگاه طول و تعداد سوزن نیدل ها متغیر است. در دستگاه درماپن دیجیتال پاپ عمق نفوذ سوزن‌ها قابل تغییر است و از ۰٫۲۵ تا ۲٫۵ میلی‌متر قابل تنظیم می‌باشد. بعلاوه سرعت ضربه زدن هم از ۲۵ تا ۹۰ ضربه در ثانیه قابل تنظیم می‌باشد. سوزن های درماپن دیجیتال پاپ یک بار مصرف بوده و بر اساس تعداد این سوزن‌ها و سرعت دستگاه تعداد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ سوراخ در ثانیه در سطح پوست ایجاد میکند. درمان با درماپن بر اساس موضع درمان با سرعت های متفاوتی قابل تنظیم است که بر حسب موضع درمان تعریف می شود .

درمان ضایعات پوست صورت توسط دستگاه درماپن دیجیتال پاپ یکی از کم دردترین فرآیندهای درمانی می باشد که قابل تحمل بوده و بدون بیهوشی صورت می پذیرد . قبل از آنکه این عمل انجام شود معمولا از یک کرم برای بی حسی موضعی استفاده می شود البته استفاده از این کرم باید زیر نظر پزشک انجام گردد. درمان با دیجیتال پاپ به همان میزان لایه برداری های شیمیایی و لیزر درمانی می تواند موثر باشد .

مزایای کلیدی استفاده از دستگاه درماپن دیجیتال پاپ

همواره کلمه درد یک حس منفی روانی برای فرد به وجود می آورد حال اگر این درد در درمان بخشی از بدن استفاده شود استرس  را چند برابر می کند . یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دستگاه احساس درد بسیار کم آن می باشد که حتی می توان به وسیله کرم های بی حس کننده از بین برد .

خود فرآیند درمانی بسیار لذت بخش می باشد . دستگاه درماپن دیجیتال پاپ  وعملکرد آن می تواند ساعات درمان پوست شما را به ساعات لذت بخشی تبدیل کند . به خاطر کوچک بودن هندپیس دستگاه طبیعتا برای درمان مناطق کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و اثر پذیری بالایی نسبت به درمان مناطق وسیع تر خواهد داشت .

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تمام موارد مورد نیاز پوستی شما در ناحیه صورت را جوابگو است. امروزه روش درمانی با دستگاه دیجیتال پاپ  با پایین بودن میزان هزینه , طراحی کاربرپسند آن ,سیستم یکپارچه و امکانات فنی اضافه شده به یکی از مطمئنترین روشها برای تحریک پوست و روند تولید الاستر و کلاژن را تا حد زیادی بالا برده است و در نتیجه شما پوستی شاداب و سرزنده خواهید داشت . روش استفاده از دستگاههای دیجیتال پاپ امروزه مورد تایید بسیاری از متخصصین بوده و آنها در کلینیک های خود نیز از این دستگاهها استفاده می نمایند .

روند جوان سازی پوست با دیجیتال پاپ چگونه است؟

همان طور که گفته شد درماپن دیجیتال پاپ وسیله ای برقی است که دارای نیدل های متفاوت است. نیدل ها مختلف و طول سوزن های مختلف بر اساس کاربرد معین استفاده می شود . سوزن های استریل دیجیتال پاپ داخل پوست فرو رفته و سوراخهای بسیار ریز ایجاد می نماید. این زخمهای کوچک پس از مجروح نمودن لایه زیرین پوست موجب آزادسازی فاکتوهای رشد شده و پوست را وادار به کلاژن سازی می نماید. پزشکان و متخصصین مربوطه بر اساس نوع هدفی که از انجام عمل درماپن دارند دارویی برروی سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست قرار می دهند. این دارو پس از نفوذ به داخل پوست کمک شایانی به محقق شدن هدف می نماید.

مراحل انجام درماپن با دستگاه دیجیتال پاپ چگونه است؟

سوالی که برای تعداد زیادی از مراجعه کنندگان مطرح می شود این است که آیا عمل انجام شده دردناک است؟ پاسخ منفی است. روند انجام این روش به گونه ای است که قبل از انجام آن سطح پوست به وسیله پماد بی حسی، بی حس شده و فرد هیچ دردی در حین انجام احساس نمی کند. این تکنولوژی بدون خطری است که به وسیله آن می توان آسیب های پوستی، ترمیم جای جوش، رفع استرچ مارک و… را ترمیم نموده و نسبت به جوان سازی پوست اقدام کرد . ظاهر پوست پس از این روش  به صورت قرمز درآمده و دارای التهاب می شود . این امر در ابتدا فرد را می ترساند. اما لازم است بدانید حالت بر افروختگی و التهاب پوست در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت بهبود یافته و پس از طی شدن پروسه درمانی نتایج فوق العاده این عمل را می توان مشاهده نمود.

عمق نفوذ درماپن دیجیتال پاپ بر اساس منطقه تعریف می شود:

برای پیشانی ۰٫۲۵ تا ۰٫۵ میلی‌متر برای اطراف چشم و بینی ۰٫۲۵ میلی‌متر برای چانه ۰٫۵ تا ۱ میلی‌متر و گونه ۱٫۵ میلی‌متر است. درمان استرچ مارک و جای جوش و اسکار ۱ تا ۱٫۵ میلیمتر می‌باشد. برای زیر چشم بدلیل نازکی پوست حداقل عمق نفوذ انتخاب می شود تا از کبود شدن موضع جلوگیری شود. یکی از امتیازات درماپن دیجیتال پاپ قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند (از قبیل لب فوقانی و اطراف بینی)انجام داد.

موارد استفاده درماپن دیجیتال پاپ

  1. بهبود نفوذ مواد، کرم ها و ویتامین ها به پوست
  2. اسکار ناشی از بخیه و سوختگی و شبیه آن
  3. درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری
  4. اسکار ناشی از زخم و جوش (جوشگاه)
  5. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  6. چین و چروک های ظریف پوست
  7. کوچک کردن منافذ باز پوستی
  8. درمان لک و تیرگی پوست
  9. رفع ترک های پوستی
  10. جوانسازی پوست
  11. قوام پوست

مزایای درماپن دیجیتال پاپ

  1. قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند( از قبیل لب فوقانی و اطراف بینی )
  2. درماپن باعث ترومای کمتر به اپیدرم می‌شود بنابراین درد و ناراحتی به حداقل می‌رسد
  3. به خاطر داشتن سوزن یک بار مصرف خطر انتقال عفونت وجود ندارد
  4. به خاطر تکنولوژی پیشرفته جهت استفاده در اطراف چشم، لب و بینی کاملاً بی‌خطر است
  5. با استفاده از درماپن تا ۹۰ درصد دارو به پوست نفوذ می‌کنند و نتایج بسیار بهتری در زمان کوتاه تر دیده می‌شود. 

مراقبت‌های لازم بعد از استفاده از درماپن دیجیتال پاپ :

  1. از کرم‌های لایه‌بردار و پیلینگ استفاده نشود.
  2. به مدت ۷۲ ساعت از رفتن به استخر اجتناب شود.
  3. به مدت ۷۲ ساعت از میکاپ و کرم‌های آرایشی استفاده نشود.
  4. استفاده از ضدآفتاب بی‌رنگ و متناسب با نوع پوست الزامی است.
  5. دست قبل از تماس باید کاملاً تمیز و شسته شده باشد.
  6. سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان می‌تواند استفاده شود که به کاهش التهاب پوست کمک می‌نماید.
  7. منطقه پوستی پس از این روش خشک‌تر می‌شود، برای آبرسانی به پوست با متخصص مشورت گردد.
  8. پس از رفع التهاب، پپتایدهای حاوی کلاژن به ساخت کلاژن کمک مؤثر می‌نمایند. جهت تجویز با متخصص مشورت گردد.
  9. تعریق زیاد به پوستی که این عمل انجام شده آسیب می‌رساند بنابراین ورزش سنگین و آب و هوای گرم مناسب با این روش نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.