لیپولیز چیست ؟

لیپولیز چیست ؟

لیزر لیپولیز روشی غیر تهاجمی حذف چربی است که برای حذف چربی های سمج مانند غبغب ، باسن و دسته های عشق (چربی کنار کمر) به کار گرفته می شود. این روش به راحتی میتواند قطر چربی های مقاوم به رژیم و ورزش را با عوارضی کمتر از روشهای مشابه مانند لیپوساکشن کاهش دهد.
در این روش با کمک لیزر چربی های صورت و بدن به حالت مایع در آمده و سپس این چربی آب شده توسط بدن جذب یا با ساکشن بیرون کشیده می شود.
با این که این روش برای بیمار بسیار راحت می باشد ، اما یک جراحی کوچک محسوب می شود چون دکتر برشی کوچک برای خارج کردن چربی آب شده ایجاد می کند .چون از بی حسی موضعی استفاده می شود پس خطرات این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کمتر می باشد . لیپولیز با لیزر روشی جهت کاهش وزن نیست و مناسب افراد با اضافه وزن زیاد نیست . این روش مناسب افرادی است که دارای نواحی چاق کوچک می باشند . در نتیجه ی این روش درمانی در زمانی کم فرد دارای تناسب اندام بدن بدون عوارض جانبی زیاد می شود .

آیا من کاندید مناسبی برای لیزر لیپولیز هستم ؟

هر کسی که دارای چربی های سمجی است که در مقابل ورزش و رژیم مقاوم هستند می تواند گزینه ی مناسبی برای این روش باشد . افراد دارای اضافه وزن زیاد نتایج رضایت بخشی از این روش درمانی نخواهند دید .
باید توجه داشت که این روش، روش کاهش وزن نیست .

خطرات و عوارض جانبی احتمالی لیپولیز :

لیپولیز روشی بسیار امن است که بسیاری از خطرات و عوارض لیپوساکشن را ندارد ، اما با این وجود دارای عوارضی می باشد
شایع ترین عارضه ی جانبی درمان لیپولیز با لیزر تورم و سیاه شدگی زیر پوست می باشد که موقتی می باشند و باید در طی چند روز حذف گردند . اگر این درمان همراه با ساکشن باشد عوارض کمی شدیدتر هستند .
همینطور درصد پایینی خطر عفونت وجود دارد . پس حتما آنتی بیوتیکهایی تجویزی دکتر را مصرف و از مصرف الکل بپرهیزید .
توصیه های پزشک را هم عمل کرده و جدی بگیرید .
شلی پوست ، اسکار و سوختگی نیز از عوارض نادر این روش هستند .

در چه نواحی از بدن می توان لیزر لیپولیز را به کار برد؟

  • شکم
  • ساق پا
  • پهلوها
  • کمر
  • بازوها
  • صورت (غبغب – گونه)
  • ران ها
  • نواحی از گردن
  • باسن
  • بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)
  • زانوها

همچنین از لیزر لیپولیز می توان برای جراحی مجدد و نیز همراه با سایر تکنیک های لیپوساکشن معمولی برای بهبود نتایج کلی و رضایت بیشتر بیماران استفاده کرد.

فرایند پس از درمان با لیزر لیپولیز :

با وجود ریکاوری خیلی سریع بعد از لیپولیز ، اما هنوز لیپولیز یک جراحی کوچ است و  نیاز به کمی دورهی نقاهت و استراحت بعد از درمان وجود دارد . شما ممکن است تورم در نواحی تحت درمان مشاهده کنید که در حداکثر 10 روز بر طرف خواهد شد . بر طرف شدن سیاه شدگی ممکن است تا 3 هفته زمان ببرد .
شما می توانید بلافاصله بعد از درمان به زندگی عادی بر گردید ولی بهتر است از فعالیت بپرهیزید و برای مواردی مثل رانندگی از فرد دیگری کمک بگیرید .
دکتر شما ممکن است برای چند روزی آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند که حتما باید آنها را مصرف کنید  .
بیشتر افراد بعداز یکی دو روزکاملا به زندگی عادی خودبر میگردند.اماشماباید تاچندهفته بعداز درمان بالیزر لیپولیز از فعالیتهای شدیدپرهیزکنید.
همینطور باید از ماساژ دادن محل درمان تا چند ماه پرهیز کنید .
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.