عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟
آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟
دردناک است؟
اثرات جانبی
عوارض جانبی نادر
آیا کار می کند؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟
لیزر موهای زائد با افرادی که می خواهند راه حلی برای رفع موهای زائد داشته باشند از ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روشها برخوردار است. استفاده از لیزر برای از بین بردن کار مو با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکولهای مو.

با این حال ، قبل از شروع درمان ، افراد باید خود را از برخی از عوارض لیزر موهای زائد و همچنین برخی اسطوره هایی که این روند را احاطه کرده اند آگاه کنند.

برای اکثر افراد ، لیزر موهای زائد راهی مطمئن برای خلاص شدن از شر موها در مکان های ناخواسته به طور دائم یا برای مدت طولانی است.

آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟

لیزر موهای زائد معمولاً بی خطر است.
اکثر افرادی که از آن استفاده می کنند دریافتند که لیزر موهای زائد ایمن و تحمل خوبی دارد. به نظر نمی رسد خطرات بهداشتی دراز مدت در رابطه با این روند وجود داشته باشد.

با این حال ، برخی از افراد ممکن است بعد از لیزر موهای زائد ، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این کار روی یک قسمت بزرگ از پوست ، چگونگی واکنش یک لکه کوچک از پوست به درمان را آزمایش کند.

افرادی که مایل به درمان با لیزر موهای زائد هستند ، باید همیشه از یک پزشک متخصص و کاملاً واجد شرایط استفاده کنند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

برای چند روز پس از درمان ، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و لطیف شود. بسیاری از افراد این احساس را شبیه آفتاب سوختگی توصیف می کنند. این روند اما معمولاً دردناک نیست.

اثرات جانبی

بعد از لیزر موهای زائد ، می توان چند عارضه متفاوت ایجاد کرد. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هرکسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه کند ، باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

قرمزی و سوزش

لیزر موهای زائد به فولیکولهای موهای هدف آسیب می رساند. بدن به این امر واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و سوزش در مناطق آسیب دیده را تجربه می کنند. ممکن است پوست دچار لک و لک شدن شود ، و حتی ممکن است کمی متورم شود.

علائم معمولاً کوتاه مدت است. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه به پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده یا لخته شده است. برخی از متخصصان پوست از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کنند تا میزان واکنش پوست پوست به فرآیند کاهش یابد.

تحریک باید بعد از واکنش اولیه ، معمولاً در طی چند ساعت از درمان ، کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به خوبی به بسته های یخی یا حمام خنک پاسخ دهد.

پوسته پوسته شدن

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه آسیب دیده تجربه کنند. این به طور معمول یک موضوع جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد.

پوسته پوسته شدن بعضی اوقات می تواند منجر به زخم یا زخم شود. با مراقبت از منطقه تحت درمان پس از برداشتن لیزر ، مانند استفاده از مرطوب کننده ، فرد ممکن است از بروز هرگونه مشکل پایدار در این روش درمانی جلوگیری کند.

تغییر در رنگ پوست

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات جزئی رنگ در ناحیه تحت درمان پوست شوند. پس از لیزر موهای زائد ممکن است کمی تیره تر یا سبک تر شود.

ممکن است افرادی که دارای پوستی سبک تر هستند ، تغییرات رنگی تیره تری را تجربه کنند. افرادی که رنگ پوست تیره دارند ممکن است مستعد ابتلا به تغییر رنگهای سبک تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی برمی گردد.

آسیب دیدگی چشم

روش برداشت مو شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد ، به ویژه هنگامی که یک پزشک روی صورت شخص کار می کند.

هم فرد تحت معالجه و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از پیشگیری از آسیب دیدن جلوگیری کند.

خطر عفونت پوست

مانند سایر روش های آرایشی موهای زائد ، آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت ایجاد کند.

در حالی که بهبود می یابد ، منطقه آسیب دیده باید به عنوان زخم درمان شود. افراد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند.

سرانجام ، در صورت بروز عفونت ، نباید از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه (OTC) در مناطق زیادی از پوست استفاده کرد.

عوارض جانبی نادر

عوارض جانبی کمتر شایع بعد از لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

سوختگی و تاول

استفاده از یک پزشک قابل اعتماد خطر ابتلا به عوارض جانبی را کاهش می دهد.
اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود ، خطر سوختگی و تاول وجود دارد.

با این وجود ، هنگامی که یک پزشک واجد شرایط این روند را انجام می دهد ، سوختگی و تاول بسیار نادر است.

لیزر موهای زائد از لیزرهای پر حرارت استفاده می کند.

پزشک ممکن است درست قبل از استفاده از لیزر دستگاه خنک کننده را روی پوست فرد بگذارد. این به جلوگیری از سوختن لیزر پوست کمک می کند.

زخم ها

اسکارها معمولاً عارضه لیزر موهای زائد نیست. با این حال ، اگر پزشک خطایی انجام دهد ، ممکن است زخم ایجاد شود. این مسئله نباید بیشتر متخصصان مجرب باشد.

اگر افراد بعد از آن به درستی از منطقه تحت درمان مراقبت نکنند ، ممکن است جای زخم شکل بگیرد.

آنها باید پوست آسیب دیده را به گونه ای درمان کنند که گویی دچار آفتاب سوختگی شده اند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. این به معنای مرطوب نگه داشتن ، محافظت در برابر نور و به طور مرتب برای علائم عفونت است.

آیا کار می کند؟

لیزر درمانی با موهای زائد کار را انجام می دهد ، اما بندرت موهای زائد دائمی را به همراه دارد. درمان با لیزر می تواند بطور قابل توجهی انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.