لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

لیزر موهای زائد نوعی طولانی مدت از برداشتن مو است که باعث آسیب دیدن یا از بین رفتن فولیکول مو می شود.
با این حال ، مو ممکن است دوباره رشد کند ، خصوصاً اگر در طول عمل لیزر موهای زائد ، فولیکول آسیب دیده و از بین نرود.

به همین دلیل ، بسیاری از پزشکان در حال حاضر لیزر موهای زائد را به عنوان موهای زائد طولانی مدت و نه از بین بردن دائمی موها عنوان می کنند.

در ادامه بخوانید تا در مورد نحوه کار با لیزر موهای زائد ، مدت زمان ماندگاری آن و هزینه های انجام روش های لیزر موهای زائد مطلع شوید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

زنی که لیزر موهای زائد بر روی زیر بغل خود دارد
هنگامی که فولیکول مو از بین می رود ، لیزر موهای زائد دائمی است.
لیزر موهای زائد از نور برای هدف قرار دادن رنگدانه در موهای فرد استفاده می کند. نور از زیر شافت مو و به داخل فولیکول مو عبور می کند.

گرمای ناشی از نور لیزر ، فولیکول مو را از بین می برد و مو دیگر نمی تواند از آن رشد کند.

مو از چرخه رشد بی نظیری پیروی می کند که شامل استراحت ، ریختن و دوره های رشد است. موهایی که اخیراً برداشته شده اند ، که در مرحله استراحت قرار دارند ، برای تکنسین یا لیزر قابل رویت نیستند ، بنابراین ممکن است فرد قبل از برداشتن مجبور به صبر کردن شود تا دوباره مرتب شود.

برای بیشتر افراد ، لیزر موهای زائد نیاز به چندین درمان در طول 2 تا 3 ماه دارد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

برداشتن مو از یک فولیکول مو نابود شده دائمی است. با این حال ، افرادی که تحت عمل موهای زائد قرار دارند ، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای موجود در منطقه مورد نظر دوباره رشد می کنند.

با گذشت زمان ، می توان مجدداً منطقه را درمان کرد تا تعداد موهایی که دوباره رشد می کنند ، کاهش یابد. در بعضی موارد ، حتی ممکن است همه موها از بین بروند.

رشد مو یا عدم رشد مو بستگی به عوامل بی شماری از جمله نوع موهایی که ریش می زنند و مهارت فرد در برداشتن مو بستگی دارد.

بیشتر افراد متوجه می شوند که وقتی موها دوباره رشد می کنند ، سبک تر و قابل توجه تر از قبل است. این امر به این دلیل است که لیزر ممکن است به فولیکول مو آسیب برساند حتی اگر نتواند آن را از بین ببرد.

اگر یک فولیکول مو آسیب دیده اما از بین نرود ، در نهایت مو مجدداً مجدداً مجدداً رشد می کند. از بین بردن هر فولیکول مو می تواند دشوار باشد ، بنابراین بیشتر افراد شاهد رشد مجدد مو هستند.

هنگام ریزش مو ، امکان درمان مجدد آن وجود دارد ، بنابراین افرادی که می خواهند تمام موها را از بین ببرند ممکن است به چندین درمان نیاز داشته باشند.

در بعضی موارد ، موها ممکن است خیلی سبک ، خیلی کوتاه یا در برابر درمان مقاوم باشند. در این موارد ، فرد ممکن است روش های دیگر موهای زائد مانند گرفتن موهای ولگرد را انتخاب کند.

موهای زائد لیزر چه مدت طول می کشد؟
در صورت از بین رفتن فولیکول مو ، لیزر مو دائمی است. هنگامی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد ، در نهایت مو مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً رشد می کند.

میزان زمان لازم برای رشد مجدد مو بستگی به چرخه منحصر به فرد رشد مو در فرد دارد. بعضی از افراد موهایی دارند که سریعتر از سایرین رشد می کنند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند با کندتر از موهایی که در مرحله دیگری قرار دارند رشد می کنند.

بیشتر افراد می توانند در طی چند ماه انتظار رشد مجدد مو را داشته باشند. وقتی این اتفاق بیفتد ، آنها می توانند برای درمان های بیشتر حذف کنند.

آیا رنگ پوست یا مو تفاوت ایجاد می کند؟

لیزر موهای زائد بر روی صورت زن انجام می شود
ممکن است افرادی که دارای لایه های روشن و موهای تیره هستند ، به درمان های کمتری نسبت به سایرین نیاز داشته باشند.
رفع موهای زائد روی افرادی که دارای موهای سبک هستند ، دارای موهای تیره است. دلیل این امر این است که کنتراست رنگدانه باعث می شود که لیزر هدف قرار دادن موها ، مسافرت به فولیکول و تخریب فولیکول را آسانتر کند.

افرادی که پوست تیره دارند یا موهای سبکی دارند ممکن است نسبت به سایرین به درمان بیشتری نیاز داشته باشند و ممکن است متوجه شوند که موهای بیشتری رشد می کند.

برای از بین بردن دائمی موها ، تکنسین باید بداند که چگونه موها را هدف قرار داده و نوع مناسب لیزر را انتخاب کند. تحقیقات منتشر شده در سال 2013 نشان داد که لیزرهایی که طول موج بیشتری تولید می کنند ، روی پوست تیره بهتر کار می کنند.

عوارض جانبی و خطرات

در طول درمان ، برخی از افراد دچار سوزش ، لک و ناراحتی می شوند. به همین دلیل ، بسیاری از تکنسین ها در منطقه ای که معالجه می کنند ، یک کرم بی حس کننده استفاده می کنند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است در واکنش به کرم سوزش واکنشی آلرژیک یا سوزش پوستی داشته باشند.

عوارض جانبی جزئی رایج است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تغییر در رنگ پوست ، به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند ، که معمولاً موقتی هستند
قرمزی پوست
تاول یا پوسته پوسته شدن پوست
بعضی اوقات ، تحریکات مربوط به موهای زائد باعث ایجاد زخم می شود. پوست آسیب دیده نیز می تواند آلوده شود. اگرچه نادر است ، عفونت های پوستی می توانند گسترش یافته و تهدید کننده زندگی شوند.

ارائه تاریخچه پزشکی دقیق و بحث در مورد خطرات و مزایا می تواند به ارائه دهنده در تعیین صحیح درمان کمک کند و خطر عوارض جانبی جدی را کاهش دهد.

در پی برداشتن مو ، فرد باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کند. خورشید می تواند پوست را تحریک کند و این باعث افزایش خطر تاول ها و زخم ها می شود.

افرادی که درد شدید ، تب ، پوسته پوستی ، تاول یا سایر علائم آسیب پوستی یا عفونت را تجربه می کنند ، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.