هایفو می تواند درمان لیفت صورت را تغییر دهد؟

آیا درمان هایفو لیفت صورت را تغییر دهد؟

درمان هایفو HIFU برای صورت

سونوگرافی متمرکز شده با شدت شدید هایفو (HIFU) یک درمان نسبتا جدید برای زیبایی پوست است که برای برخی از افراد در نظر گرفته شده است. از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می کند که باعث می شود پوست تیزتر شود.

هایفو HIFU به طور گسترده ای برای استفاده از آن در درمان تومور شناخته شده است. اولین گزارش استفاده از HIFU برای استفاده از زیبایی شناسی در منبع 2008 Trustted بود.

HIFU در سال 2009 توسط اداره غذا و دارویی (FDA) برای بالابرها تأیید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال 2014 برای بهبود خطوط و چین و چروک سینه و گردن بالا (دیکلایت) بهبود یافت.

چندین کارآزمایی بالینی کوچک، HIFU را برای پاک کردن چربی و بهبود چروکهای پوستی موثر و موثر دانسته است. مردم در طی چند ماه پس از درمان توانستند نتایج را بدون ریسک های مرتبط با جراحی ببینند.

در حالی که این روش همچنین برای جوانسازی پوست، بلند کردن، چسبیده شدن و شکل دادن به بدن به کار میرود، اینها از HIFU استفاده می شود، به این معنی که FDA هنوز برای تأیید HIFU برای این اهداف استفاده نکرده است.

شواهد بیشتری برای پیدا کردن افرادی که برای این نوع روش مناسب هستند، مورد نیاز است. تا کنون، HIFU یک درمان امیدوار کننده است که می تواند جایگزین چهره های بالاتری شود، به ویژه در افراد جوان تر که نمی خواهند خطر و زمان بهبودی مربوط به جراحی را داشته باشند.

HIFU نیز برای افرادی که دارای موارد شدیدتری از چروک پوست هستند کار نخواهد کرد.

HIFU صورت

HIFU از انرژی اولتراسوند متمرکز استفاده می کند تا لایه های پوست را فقط در زیر سطح قرار دهد. انرژی اولتراسوند باعث می شود که بافت به سرعت رشد کند.

هنگامی که سلول ها در منطقه هدف به دمای خاصی رسیدن، آسیب سلولی را تجربه می کنند. در حالی که این ممکن است به نظر غیرقابل انعطاف ناپذیر باشد، آسیب در واقع باعث تحریک سلول ها برای تولید بیشتر کلاژن می شود – پروتئینی که ساختار پوست را فراهم می کند.

افزایش کلاژن در پوست سبک تر و قوی تر، با چین و چروک های کم، باعث می شود. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند فرکانس بالا بر روی یک بافت ویژه بافتی زیر سطح پوست تمرکز می کنند، هیچ آسیبی به لایه های بالای پوست و موارد مجاور آن نمی رسد.

HIFU ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش در افرادی که بیش از 30 سال دارند با سستی خفیف تا متوسط ​​موثر است، بهتر عمل می کند.

افرادی که دارای پوست فتوشیمیایی یا درجه بالایی از پوست شل هستند ممکن است پیش از دیدن نتایج، نیاز به درمان داشته باشند.

افراد مسن تر با عوارض پوستی زیاد، سستی شدید پوست یا پوست بسیار سفت و سخت بر روی گردن، نامزد خوبی نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

HIFU برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در منطقه هدف، آکنه شدید یا کیستیک و ایمپلنت های فلزی در منطقه درمان توصیه نمی شود.

مزایای سونوگرافی متمرکز با شدت بالا
به گفته انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی (ASAPS)، HIFU و دیگر جراحی های غیر جراحی برای درمان چهره در طول چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تعداد کل رویه های انجام شده در سال های 2012 تا 2017 64.8 درصد افزایش یافته است.

HIFU مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد از جمله:

کاهش چین و چروک
سفت شدن پوست در گردن (گاهی اوقات گردن بوقلمون)
بلند کردن گونه، ابرو و پلک ها
افزایش تعرفه جولین
تضعیف دیکلایت
هموار کردن پوست
نتایج مطالعه امیدوار کننده است. مطالعهی 2017 که شامل 32 نفر از کرهیان بود نشان داد که HIFU پس از 12 هفته به طور قابل توجهی بهبود الاستیک کششی گونه، شکم و ران را افزایش داد.

در مطالعه ای بزرگتر از 93 فرد، 66 درصد از کسانی که با HIFU درمان می شوند، پس از 90 روز بهبود در ظاهر چهره و گردن خود را بهبود می بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.