دستگاه پلاتینیوم آیا لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم باعث درد می شود؟ این چیزی است که یک متخصص می گوید

دستگاه پلاتینیوم آیا لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم باعث درد می شود؟ این چیزی است که یک متخصص می گوید

راشمیکا ماندانا بازیگر سینما تصویری از دست خود را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود و نوشته بود که پس از چندین جلسه لیزر دستگاه پلاتینیوم دردناک است.

توسط: میز تحریر سبک زندگی | دهلی نو |
28 دسامبر 2021 ساعت 3:00:18 بعد از ظهر

راشمیکا ماندانا, اخبار راشمیکا ماندانا, رفع موهای زائد راشمیکا ماندانا, لیزر درمانی راشمیکا ماندانا, لیزر موهای زائد چیست, عوارض لیزر موهای زائد, اخبار اکسپرس هندی 

این بازیگر بازوهای قرمز خود را نشان داد و در مورد عواقب بعدی لیزر دستگاه پلاتینیوم صحبت کرد. (عکس: Instagram/rashmika_mandanna@)

تکنیک های حذف موهای زائد زیادی وجود دارد و ممکن است برخی از آنها برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب نباشند. اپیلاسیون، کندن و نخ کشیدن همه راه هایی هستند که با آن موهای زائد بدن را از بین می برد. علاوه بر اینها، لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم نیز وجود دارد که در سراسر جهان در بین افراد مشهور و غیر سلبریتی محبوبیت زیادی دارد.

راشمیکا ماندانا بازیگر، اما تجربه خوشایندی از آن نداشته است. او حتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت که لیزر درمانی دستگاه پلاتینیوم برای او چقدر دردناک است.

دستگاه پلاتینیوم

همچنین بخوانید | امی شومر فیلرهای صورتش را حل می کند: “من شبیه Maleficent به نظر می رسیدم”

راشمیکا هفته گذشته در اینستاگرامش تصویری از دستش را در استوری اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «هر کدام از شما می‌خواهید فقط برای بخش خوبش بازیگر شوید.. نکن! چیزهای زیادی در این مورد وجود دارد.. مثلاً: n دفعه ای که باید کار را با لیزر دستگاه پلاتینیوم انجام دهید.. لعنتی.. خیلی دردناک است! (sic)» این بازیگر به فشارهایی که سلبریتی ها برای حفظ «تصویر عالی» با آن مواجه هستند و پیامدهای آن اشاره کرد.

 (عکس: Instagram/rashmika_mandanna@)اما، در حالی که اپیلاسیون و نخ کمی دردناک هستند، چه چیزی باعث درد لیزر درمانی دستگاه پلاتینیوم می شود؟ برای پاسخ با یک متخصص تماس گرفتیم.

دکتر منجول آگاروال، مشاور ارشد پوست در بیمارستان فورتیس شالیمار باغ، به indianexpress.com گفت که لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم می‌تواند باعث درد شود، اما به عوامل زیادی بستگی دارد. «در عمل، امروزه هیچ دردی وجود ندارد. بستگی به این دارد که چه نیرو یا انرژی به پوست می دهیم. بستگی به رنگ پوست بیمار و بافت مو دارد. پارامترهایی که برای از بین بردن موها استفاده می کنیم مهم هستند. او توضیح داد که خنک کردن برای جلوگیری از درد بسیار مهم است.

دکتر آگاروال با بیان اینکه قبل، حین و بعد از درمان نیاز به خنک سازی دارد، ادامه داد. «بیشتر لیزرها نوک جالبی دارند. همچنین لیزرهای با سرعت بالا با کمک خلاء وجود دارد که هیچ دردی ایجاد نمی کند و بیمار فقط احساس می کند پوست خود کشیده می شود. به عبارت دیگر سریع و بدون درد است. اگر فردی حساس باشد، می توان بی حسی موضعی را به صورت کرم های بی حس کننده به او داد. اما، این را می توان فقط در یک منطقه کوچک و نه در کل پا یا بازو اعمال کرد.

 

 در ابتدا فرد باید هر 4 تا 6 هفته یکبار بنشیند. پس از چند بار نشستن، اگر موها دوباره رشد نکنند، نیازی به نشستن بیشتر نیست. (تصویر بازنمایی/گتی)اما علت قرمزی پوست که این بازیگر در مورد آن صحبت کرد چیست؟

به گفته پزشک، لیزر درمانی روی ریشه مو متمرکز است. وقتی انرژی نور لیزر به ریشه مو می رسد، گرم می شود. و به دلیل این گرما، ریشه آسیب می بیند. این انرژی حرارتی نور نامیده می شود. به طور مشابه، ما فتو مکانیکی و شیمیایی نیز داریم – سه نوع مختلف انرژی که باعث آسیب به مو می شود. وقتی پارامترها درست نباشند، می تواند باعث آسیب به ناحیه اطراف [پوست] شود که ما نمی خواهیم.

ما فقط می خواهیم فولیکول مو آسیب ببیند. برای کسی که رنگ پوست تیره دارد – در غیاب سرد شدن – کل لایه بالایی این انرژی را می گیرد. و می تواند باعث سوختگی، اسکار، رنگدانه و غیره شود.

همچنین بخوانید | تکنیک “ماساژ صورت میرا کاپور DIY مجسمه سازی و سفت کننده صورت” “آرامنده و در عین حال ساده” است.

احتیاط بعد از درمان

دکتر آگاروال گفت که پس از برداشتن موهای زائد توصیه می شود 10 تا 15 دقیقه خنک شود. “این را می توان با بسته های یخ، بسته های خنک و همچنین خنک کننده سرمایی انجام داد. همچنین بیمار باید از آفتاب دوری کند و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کند. آنها نباید قبل از درمان اپیلاسیون یا کندن مو انجام دهند، زیرا ریشه موی تیره است که انرژی نور را جذب می کند و در غیاب آن، احتمال عوارض بسیار بیشتر است. پوست روشن و موهای تیره برای درمان لیزر موهای زائد ایده آل است.

او در پایان گفت که فرد باید در ابتدا هر 4 تا 6 هفته یکبار نشسته باشد. پس از چند بار نشستن، اگر موها دوباره رشد نکنند، نیازی به نشستن بیشتر نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.