دستگاه پلاتینیوم چگونه بهترین روش حذف موهای زائد طولانی مدت را پیدا کنیم؟

لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم و IPL

دستگاه پلاتینیوم لیزر موهای زائد  از یک طول موج نور (لیزر) برای هدف قرار دادن، گرما و آسیب فولیکول های مو استفاده می کند. ثابت شده است که به طور موفقیت آمیزی رشد مو را کاهش می دهد، اما برخلاف الکترولیز، نمی تواند ادعا کند که مو را به طور دائم از بین می برد. نور پالسی شدید (IPL) درمانی جدیدتر از لیزر است که بر اساس همان اصل عمل می کند، اما به جای استفاده از یک طول موج، یک لامپ فلاش صدها طول موج را در هر انفجار نور ساطع می کند.

لیزر و IPL می توانند نواحی بزرگ (مانند پشت یا پاها) را به یکباره درمان کنند، بنابراین بسیار سریعتر از الکترولیز است (و IPL سریعتر از لیزر است). اما همچنان باید چندین جلسه درمانی داشته باشید، زیرا این نوع درمان زمانی مؤثرتر است که موها در مرحله رشد هستند و تنها بخش خاصی از موها در هر زمان در این مرحله هستند. اکثر افراد به سه تا شش درمان نیاز دارند.

لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم و IPL برای چه کسانی مناسب است؟

درمان لیزر و IPL در افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند بهترین کارایی را دارد، زیرا ملانین موجود در موهای تیره انرژی لیزر را بیشتر جذب می کند. پوست‌های تیره‌تر نیز باید با دقت درمان شوند، زیرا رنگدانه‌های موجود در پوست ممکن است انرژی زیادی را جذب کرده و باعث آسیب پوست شوند. نوع لیزر Nd:YAG را می توان با خیال راحت بر روی انواع بیشتری از انواع پوست استفاده کرد.

خطرات و عوارض لیزر دستگاه پلاتینیوم و IPL

  • نور لیزر می تواند به چشم ها آسیب برساند، بنابراین باید از عینک محافظ استفاده کنید.
  • ممکن است باعث ایجاد قرمزی در اطراف ناحیه تحت درمان شود، اما این باید فقط چند ساعت طول بکشد.
  • اگر لیزر به درستی اعمال نشود، می تواند پوست را بسوزاند. خطر تاول پس از درمان وجود دارد، به خصوص برای افرادی که پوست تیره تری دارند.
  • خطر تغییر رنگ پوست (روشن یا تیره شدن پوست) وجود دارد.

اطلاعات بیشتر در موردخطرات IPL.

از کجا می توان لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم و IPL را انجام داد

انجمن پیشرفته درمانگران زیبایی (استرالیا) و انجمن پزشکان زیبایی استرالیا به مردم توصیه می کنند که برای درمان فقط به یک اپراتور لیزر با تجربه که تحت نظارت پزشکی کار می کند مراجعه کنند.

IPL در منزل

همچنین امکان خرید دستگاه IPL برای استفاده در منزل وجود دارد. اینها محصولات کوچکتر از آن چیزی هستند که در یک اپراتور حرفه ای پیدا می کنید، اما بسیار گران هستند در حدود 500 تا 1000 دلار. بیشتر آنها تعداد مشخصی فلاش دارند که قبل از خاموش شدن لامپ انجام می دهند و شما باید آن را تعویض کنید. طول عمر لامپ از 50000 تا 250000 چشمک می زند. برخی از آنها با باتری کار می‌کنند که استفاده از آن‌ها را سنگین‌تر می‌کند و برخی دیگر با سیم هستند که باعث سبک‌تر و آسان‌تر استفاده از اپلیکاتور می‌شود. تفاوت گسترده در قیمت در بین مدل های مشابه اغلب می تواند به دلیل ضمیمه های مختلف (بیکینی، صورت و غیره) باشد.

آیا لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم یا IPL ضرر دارد؟

این احساس را به احساس چسبیدن یک نوار الاستیک به پوست تشبیه کرده اند، اما برخی افراد آن را بسیار دردناک تر از این می دانند. برخی از اپراتورها ممکن است کرم بی‌حس‌کننده را 30 دقیقه قبل از درمان استفاده کنند.

آیا لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم  یا IPL دائمی است؟

بسیاری از مراکز لیزر یا IPL تبلیغ می‌کنند که درمان‌هایشان می‌تواند برای همیشه شما را بدون مو کند، اما این واقعاً درست نیست. دکتر فیلیپ آرتمی، متخصص پوست سیدنی می‌گوید تا 20 درصد موها به رشد خود ادامه می‌دهند (البته ظریف‌تر و کندتر)، و بسیاری از فولیکول‌های مو به مرور زمان از آسیب لیزر بهبود می‌یابند. او می گوید که اصطلاح بهتر برای این روش ها “کاهش موی دائمی” است.

هزینه لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم یا IPL چقدر است؟

قیمت ها بین اپراتورها به طور قابل توجهی متفاوت است، از حدود 50 تا 130 دلار در هر جلسه برای لب بالایی و از 120 تا 250 دلار برای خط بیکینی. برخی از اپراتورها در صورت داشتن بیش از یک منطقه، تخفیف ارائه می دهند.

الکترولیز

الکترولیز با وارد کردن یک سوزن ظریف در فولیکول مو و اعمال جریان الکتریکی برای از بین بردن ریشه مو عمل می کند. سپس موهای شل شده با موچین برداشته می شوند.

این یک روند کند است زیرا هر مو باید به صورت جداگانه درمان شود و تنها 30 تا 40 فولیکول را می توان در یک جلسه 15 دقیقه ای درمان کرد. این باعث می شود برای مناطق بزرگ مانند پاها یا پشت نامناسب باشد. این اغلب توسط زنان برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت استفاده می شود.

الکترولیز برای چه کسی است؟

الکترولیز برای همه انواع پوست بی خطر است، اگر به درستی انجام شود.

خطرات و عوارض جانبی الکترولیز

اگر سوزن به درستی عایق بندی نشده باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد.

اپراتور باید به درستی آموزش دیده باشد. اگر سوزن علامت خود را از دست بدهد یا برق کافی وارد نشود، ریشه مو می تواند زنده بماند. اگر به درستی انجام نشود، خطر ایجاد جای زخم نیز وجود دارد.

ممکن است پس از درمان مقداری قرمزی موقت وجود داشته باشد.

آیا الکترولیز ضرر دارد؟

برخی از افراد الکترولیز را دردناک می دانند، اما بسیاری از افراد آنقدر درد ندارند که نیاز به تسکین درد داشته باشند.

آیا الکترولیز دائمی است؟

بر اساس مقررات سازمان غذا و داروی ایالات متحده، الکترولیز تنها روش حذف موهای زائد است که می تواند ادعا کند موها را برای همیشه از بین می برد. با این حال، محرک رشد مو در یک منطقه را نمی توان حذف کرد، بنابراین رشد موهای جدید همچنان می تواند پس از درمان رخ دهد.

هزینه الکترولیز چقدر است؟

جلسات الکترولیز معمولاً حدود 25 دلار برای 15 دقیقه هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.