لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

لیزر تیتانیوم موهای زائد امروزه بیشتر برای کمک به از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت استفاده می شود. با پیشرفت فناوری، قیمت این سرویس برای شهروندان عادی معتدل تر شده است و چندین روش مختلف توسعه یافته است.

نوع لیزر درمانی که در نهایت انجام می‌دهید بر اساس مشخصات خاص شما خواهد بود – بیشتر اینکه رنگ پوست شما و موهای شما چگونه است. این ویژگی ها برای انتخاب لیزری که بیشترین تاثیر را روی موهای شما داشته باشد، مهم هستند.

در انجام لیزر موهای زائد سطحی از مهارت وجود دارد . تجربه تکنسین لیزر تیتانیوم همچنین ممکن است تعیین کند که چند جلسه باید انجام دهید، چقدر احساس ناراحتی می کنید و هر جلسه چقدر طول می کشد.

در زیر پنج نوع مختلف درمان لیزر تیتانیوم موهای زائد و نحوه عملکرد آنها توضیح داده شده است:

نوع 1: لیزر تیتانیوم موهای زائد الکساندرایت

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

یکی از روش های محبوب لیزر موهای زائد، روش الکساندرایت است. این نوع لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن ایده‌آل است و گفته می‌شود که درد کمی کمتر از سایر انواع لیزر دارد. با این حال، بخشی از دلیل این که به این اندازه آسیب نمی‌زند این است که طول موج لیزر کوتاه‌تر است، به این معنی که به عمق آن نفوذ نمی‌کند.

درمان الکساندرایت ممکن است برای رفع دائمی موهای زائد جلسات بیشتری طول بکشد، زیرا طول موج کوتاهتر است. حتی اگر حذف موهای زائد دائمی نباشد، ماندگاری آن نسبت به هر روش دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، تراشیدن، یا نخ کشیدن بیشتر است.

نوع شماره 2: لیزر تیتانیوم دایود موهای زائد

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

این لیزرها اغلب با الکساندرایت مقایسه می شوند. آنها طول موج بیشتری برای نفوذ عمیق تر به پوست دارند. درمان‌های لیزر دایود برای افرادی که موهای کوتاه‌تری دارند و پوست‌های تیره متوسط ​​دارند بسیار مؤثر است. این نوع لیزر موهای زائد یک روش بسیار پرکاربرد است. با پیشرفت‌های روزافزون در فناوری، این روش تقریباً بدون درد است.

در مقایسه با انواع دیگر درمان‌های لیزر تیتانیوم موهای زائد، لیزر دایود اغلب به جلسات کمتری برای تکمیل نیاز دارد. البته تعداد جلسات در نهایت بر اساس پیکربندی هر فرد متفاوت خواهد بود.

نوع شماره 3: حذف موهای زائد با لیزر تیتانیوم روبی

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

این نوع لیزر تیتانیوم موهای زائد یکی از اولین مواردی بود که تا به حال توسعه یافت. در نتیجه، این روش در حال منسوخ شدن است زیرا نسبت به سایر روش ها بسیار کندتر است. تقریباً روی موهای تیره تر و صاف تر مؤثر نیست، اما برای موهای روشن تر، نازک تر و پوست روشن بهتر است. با این حال، بخش خوب در مورد لیزر Ruby این است که به اندازه کافی در اطراف وجود داشته است تا تحقیقات و دانش زیادی در مورد اثربخشی و عوارض جانبی آن وجود داشته باشد.

پس از درمان، ممکن است برخی از عوارض جانبی را تجربه کنید. با این حال، این عوارض جانبی دائمی نیستند و تقریباً هرگز جدی نیستند. استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده باعث کاهش ناراحتی می شود و اثرات آن را سریعتر از بین می برد.

عوارض جانبی لیزر تیتانیوم موهای زائد می تواند شامل تورم، درد شبیه احساس آفتاب سوختگی و قرمزی در ناحیه درمان باشد. همه افراد این عوارض جانبی را تجربه نخواهند کرد و برخی افراد نسبت به لیزرهای مختلف واکنش متفاوتی نشان خواهند داد. از آنجایی که پوست تیره‌تر نور را راحت‌تر جذب می‌کند، افرادی که پوست تیره‌تر دارند بیشتر مستعد سوزش به عنوان یک عارضه جانبی هستند، با این حال استفاده از لیزر مناسب کلیدی برای جلوگیری از این امر است.

نوع #4: لیزر تیتانیوم Nd و LP Nd: YAG

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

این یک لیزر سنگین است. این بهترین عملکرد را روی موهای ضخیم تر و صاف تر دارد. همچنین بهترین نوع برای افرادی است که پوست تیره تری دارند. در واقع، برای افرادی که پوست روشن‌تر و موهای ظریف‌تری دارند، کمتر مؤثر است، بنابراین این افراد باید لیزر درمانی متفاوتی را انتخاب کنند. در بین هر نوع لیزر درمانی، درمان‌های Nd و LP Nd: YAG طولانی‌ترین طول موج را دارند، به این معنی که نسبت به انواع دیگر کمی ناراحت‌کننده‌تر هستند.

انواع مختلف لیزر نیز احتمال دائمی بودن درمان را تعیین می کند. به عنوان مثال، لیزرهای Nd و LP Nd: YAG دارای طولانی ترین طول موج هستند، به این معنی که در عمیق ترین ها نفوذ می کنند. این لیزرها به احتمال زیاد به انتهای مطلق ریشه مو می رسند و پس از چندین جلسه آن را برای همیشه از بین می برند.

نوع شماره 5: IPL (نور پالسی شدید)

لیزر تیتانیوم 5 نوع لیزر موهای زائد و نحوه عملکرد آنها

اگرچه اغلب تحت درمان لیزر موهای زائد طبقه بندی می شود، IPL در واقع یک لیزر نیست، بلکه فقط یک نور است و همانطور که از نام آن مشخص است، نور پالسی شدید برای آسیب رساندن به فولیکول های مو به روشی مشابه که لیزر در آن استفاده می شود استفاده می شود. انواع دیگر درمان IPL برای هر فرد بسیار قابل تنظیم است. طول موج و سطوح قدرت را می توان برای رفع نیازهای افراد بر اساس رنگ پوست و کیفیت مو تنظیم کرد.

درمان IPL طی چند جلسه انجام می شود. هر فرد با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز خود متفاوت است. این ممکن است به رنگ پوست و ضخامت موهای شما نیز مربوط باشد. لیزری که انتخاب می کنید ممکن است به جلسات کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد. اگر موها هنوز در برخی از نواحی برمی‌گردند، بدون توجه به لیزری که انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد برای درمان‌های بیشتری به عقب برگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.