لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

برداشتن  و مراقبت از موها می تواند آزاردهنده و شاید حتی دردناک باشد. به همین دلیل ، بسیاری از مردان و زنان برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن به لیزر موهای زائد مراجعه می کنند.

این فرآیند علاوه بر از بین بردن موها ، دقت و سرعت را نیز ارائه می دهد. لیزر موها را بدون آسیب رساندن به پوست از بین می برد. اگر تا به حال فکر کرده اید که لیزر موهای زائد چگونه کار می کند ، این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید چه انتظاری دارید.

لیزر موهای زائد فرایندی است که فولیکول های مو را از بین می برد تا رشد موها در آینده محدود یا از بین برود. یک جلسه لیزر موهای زائد تنها چند دقیقه طول می کشد و باعث ناراحتی خفیف می شود ، اما نتایج آن طولانی مدت است. بیمارانی که از این روش های رفع موهای زائد استفاده می کنند ، از عدم مراقبت مداوم احساس آرامش می کنند.

فرایند لیزر موهای زائد ممکن است  ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد.

در جلسه لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

یک متخصص حذف موهای زائد از انرژی متمرکز برای هدف قرار دادن فولیکول های مو با لیزر استفاده می کند. هنگامی که دستگاه روی پوست شما قرار می گیرد ، یک چشمک زدن کوتاه از نور را مشاهده می کنید زیرا لیزرها رنگدانه فولیکول مو را هدف قرار می دهند.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است یک ضربه محکم به پوست خود مانند یک نوار لاستیکی احساس کنید. لیزر چندین فولیکول را هدف قرار می دهد اما فقط درصد کمی را در یک زمان تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل چندین جلسه لیزر موهای زائد ضروری است.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

لیزر موهای زائد از گرما برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند. با این حال ، این احتمال وجود دارد که پوست اطراف مو مقداری گرما را نیز جذب کند. اگر خنک کننده کافی وجود نداشته باشد ، احتمال درد یا سوختگی افزایش می یابد.

سیستم های لیزر موهای زائد که گروه پزشکی هلو استفاده می کند دارای سیستم های خنک کننده است که پوست را در طول درمان خنک می کند. بسته به نوع پوست ، تکنسین های لیزر موهای زائد ممکن است از یخ برای خنک کننده بیشتر و همچنین یک بی حسی موضعی برای افزایش راحتی استفاده کنند.

آیا لیزر موهای زائد روی انواع پوست موثر است؟

سیستم های مدرن لیزر موهای زائد راه زیادی را طی کرده اند و اکثر آنها قادر به درمان بیماران با هر نوع پوستی هستند. سیستم های لیزر موهای زائد که گروه پزشکی هلو استفاده می کند برای اکثر انواع پوست بی خطر است.

اگر نوع پوست به اندازه کافی تیره باشد تا موها با پوست مقایسه نشوند ، خطر سوختگی افزایش می یابد و همچنین اثر بخشی کمتری دارد زیرا سیستم لیزر موهای زائد نمی تواند فولیکول را به درستی هدف قرار دهد.

به بیمارانی که دارای پوست تیره تر هستند توصیه می شود که نقاط آزمایش را دریافت کنند. نقاط آزمایش لیزر موهای زائد را می توان در ناحیه ای که معمولاً مخفی است مشاهده کرد تا واکنش پس از درمان مشاهده شود.

جلسه حذف موهای زائد بعد از لیزر چه می شود؟

در حالی که نتایج حذف موهای زائد را فوراً متوجه نخواهید شد ، باید طی یک تا سه هفته آینده متوجه ریزش موها شوید.

برای مشاهده نتایج کامل به احتمال زیاد به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز خواهید داشت ، اما تنها پس از یک جلسه مقداری ریزش مو مشاهده خواهید کرد. با حضور بیشتر در جلسات رفع موهای زائد ، شاهد بازگشت موهای کمتری پس از درمان خواهید بود.

لیزر موهای زائد: منابع بیمار

مکانیسم های لیزر
موهای زائد فولیکول موی انسان شامل چهار ناحیه است: Infundibulum ، Isthmus ، Suprabulbar و پیاز مو.

زیر بغل شامل قسمت بالای کانال مو است. حفره داخلی زیر بغل شامل ساقه مو ، کراتین و سبوم است. قسمت زیرین isthmus شامل ناحیه برآمدگی فولیکول مو است. ناحیه برآمدگی چندین نوع سلول بنیادی را ذخیره می کند که سلول های جدید را در کل فولیکول مو تأمین می کند.

چرخه رشد موی انسان شامل سه مرحله اصلی است: Anagen ، Catagen و Telogen. مرحله آناژن مرحله رشد و تکثیر فولیکول مو است. مدت زمان آناژن بسته به سن ، فصل ، جنسیت ، تعادل هورمونی و ناحیه بدن هر فرد بین یک تا شش ماه متغیر است.

اکثر فولیکول های مو را می توان در فاز طولانی آناژن یافت ، اگرچه این امر در نواحی مختلف بدن متفاوت است.

مرحله کاتاژن فاز میانی بین آناژن و تلوژن است و تقریباً 3 هفته طول می کشد. چرخه با مرحله تلوژن خاتمه می یابد ، دوره استراحت چرخه مو که در این مدت هیچ رشدی رخ نمی دهد. مرحله تلوژن نیز متفاوت است و در نواحی مختلف بدن می تواند بین سه تا شش ماه طول بکشد.

چندین روش برای از بین بردن موهای زائد یا ناخواسته در دسترس است ، از جمله اصلاح ، موچین ، اپیلاسیون ، موهای زائد و الکترولیز. تکنولوژی لیزر/نوری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود بر اساس اصول فتوترمولیز انتخابی است.

در طول درمان ، کروموسفرهای خاص ، ملانین ، انرژی نور را جذب کرده و در آنجا به گرما تبدیل می شود و منجر به تخریب نور گرمایی هدف مورد نظر می شود. در طول آناژن ، برجستگی و پیاز فولیکول مو تکثیر کننده اجزای اصلی رشد مو هستند و هدف مورد نظر برای ترمولیز هستند.

ملانین به مقدار زیاد در پیاز فولیکول مو تولید می شود و بنابراین هدف اصلی برای لیزر موهای بلند مدت موثر است.

هنگامی که مو با تقسیم سریع سلول ها در پیاز تشکیل می شود ، حاوی ملانین است که توسط سلول های رنگدانه حاوی ملانین (ملانوسیت ها) تولید می شود. در طول رشد ، سلولها از تغذیه خود جدا شده و شروع به تشکیل پروتئینی به نام کراتین می کنند.

اساس درمانی سیستم لیزری LightSheer Duet ، فوتوترمولیز انتخابی است. نور لیزر 800 نانومتری برای تاثیر بر رفع موهای زائد به اندازه کافی به داخل درم نفوذ می کند ، جایی که انرژی نوری ترجیحاً توسط ملانین موجود در مو جذب می شود و باعث گرم شدن سریع ساقه و فولیکول مو می شود که فولیکول را از کار می اندازد.

LightSheer Duet ترکیبی از استفاده از دستگیره ET و دستگیره HS است. هر دسته دارای ویژگی های متمایزی است که برای هدف قرار دادن فولیکول مو کارآیی بالایی را امکان پذیر می کند.

فرض بر این است که با فشار دادن دستگیره ET بر روی پوست در حین درمان موهای زائد ، به دلیل افزایش خنک کننده و کارآیی بیشتر ، به راحتی بیشتری کمک می کند.

هنگامی که پوست را فشرده می کند خون را دفع می کند و بنابراین احتمالا جذب آن توسط خون کمتر است ، همچنین پایه فولیکول های مو را به نقطه استفاده از انرژی نزدیک کرده و در نتیجه کارایی بالاتری دارد.

دستگیره HS با کمک خلاء فشار منفی را اعمال می کند و به طور کلی مشابه ET را به دست می آورد در حالی که کنترل بیشتری بر فشار مدیریت شده و موقعیت آن امکان پذیر است.

کشش اپیدرم با وکیوم باعث نازک شدن آن می شود بنابراین غلظت ملانوزوم ها کمتر است ، فولیکول های مو و پایه های آنها به سطح و منبع انرژی نزدیک می شوند.

در نتیجه ، ترجیح برای جذب ملانین مو وجود دارد و انرژی کمتری برای تأثیر بر هدف فولیکولار لازم است. این به نوبه خود درمان م effectiveثر را در سطوح پایین تر از روشهای معمول امکان پذیر می کند ، در نتیجه نیازی به خنک کننده همزمان پوست نیست.

موارد و موارد منع مصرف لیزر موهای زائد

علائم درمان لیزر موهای زائد:

  • سیستم های لیزری آرایه دیود پالسی LightSheer Duet برای استفاده در جراحی ، زیبایی و زیبایی در تخصص های پزشکی جراحی عمومی و پلاستیک و پوست نشان داده شده است. سیستم های لیزری آرایه دیود پالسی LightSheer Duet برای استفاده در انواع پوست (انواع پوست Fitzpatrick I – VI) از جمله پوست برنزه در نظر گرفته شده است.

  • سیستم لیزری LightSheer Duet با دستگیره لیزری LightSheer Duet ET برای درمان ضایعات عروقی شامل آنژیوم ، همانژیوم ، تلانژکتازی و سایر ضایعات خوش خیم عروقی و درمان pseudofolliculitis barbae در نظر گرفته شده است.

  • سیستم لیزری LightSheer Duet با دستگیره لیزری LightSheer Duet HS برای درمان ضایعات خوش خیم عروقی و رنگدانه ای ، رفع موهای زائد و کاهش دائمی موها در نظر گرفته شده است.

  • توجه داشته باشید که کاهش دائمی موها به عنوان کاهش پایدار درازمدت تعداد رویش مجدد موها پس از رژیم درمانی تعریف می شود. تعداد موهای در حال رشد باید در طول زمان بیشتر از مدت زمان چرخه رشد کامل فولیکول های مو ثابت باشد که بسته به موقعیت بدن از 4 تا 12 ماه متغیر است. کاهش دائمی موها لزوماً به معنی از بین بردن دائمی همه موها در ناحیه تحت درمان نیست.

موارد منع مصرف درمان لیزر موهای زائد:
بیمارانی که قبلاً با لیزر درمانی مشکلی داشته اند ، باید قبل از درمان با دقت مورد بررسی قرار گیرند.

درمان بیماران مبتلا به شرایط زیر در ناحیه درمان نباید انجام شود:

  • عفونت های فعال

  • سرطان پوست.

  • خال دیسپلاستیک

  • خالکوبی

  • بیماریهای مهم پوستی همزمان یا هرگونه بیماری پوستی التهابی.

  • زخم های سرد فعال ، ترک خوردگی یا سایش.

  • بیماریهای مزمن یا پوستی ویروسی ، قارچی یا باکتریایی.

  • آفتابگیر عمیق ، آفتابگیر اخیر ، آفتاب سوختگی یا پوست مصنوعی برنزه شده.

عوارض درمان لیزر موهای زائد

رایج ترین واکنش های فوری درمان لیزر برای رفع موهای زائد ، اریتم ، ادم (قرمزی و تورم) و ادم دور فولیکولی است که ممکن است بلافاصله پس از درمان با لیزر ایجاد شود و معمولاً ظرف چند روز برطرف می شود. در صورت بروز ادم یا اریتم بیش از حد یا طولانی مدت ، عوارض جانبی محسوب می شوند.

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل افزایش رنگدانه و هیپوپیگمانتاسیون (تیره شدن یا روشن شدن پوست) مناطق تحت درمان باشد. عوارض جانبی درمان وابسته به تأثیر و نوع پوست است. تغییرات زودگذر رنگدانه پوست ممکن است ظرف چند ماه برطرف شود ، اما ممکن است بیشتر طول بکشد. در موارد نادر ، تغییرات رنگدانه پوست ممکن است دائمی باشد.

عوارض و عوارض جانبی زیر نیز ممکن است مشاهده شود:

  • تحریک ، خارش ، احساس سوزش یا درد در طول درمان یا پس از درمان.

  • فرسایش سطحی ناحیه تحت درمان ممکن است پس از لیزر درمانی قابل مشاهده باشد.

  • می سوزد

  • ایجاد پوسته پوسته و تاول در ناحیه تحت درمان.

  • Erythema abigne ، که عبارت است از ایجاد بثورات پوستی رنگدانه و رنگدانه ای پیوسته اکتسابی که در اثر تماس طولانی مدت یا مکرر با گرمای متوسط ​​یا اشعه مادون قرمز ایجاد می شود.

  • تشدید گذرا رشد مو.

  • پورپورا محدود به منطقه قرار گرفتن در معرض ممکن است برای چند روز پس از درمان مشهود باشد.

  • خارش ممکن است در موارد نادر ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.