سفت شدن پوست در پلاسما: نحوه عملکرد ، کارایی و موارد دیگر

سفت شدن پوست در پلاسما: نحوه عملکرد ، کارایی ، هزینه و موارد دیگر

  • سفت شدن پوست پلاسما نوعی روش جراحی غیر جراحی است که در آن از پلاسما برای گرم و سفت شدن پوست استفاده می شود.
  • نتایج یک درمان با پلاسمای پوست دائمی است ، اگرچه پوست پیر می شود.
  • سفت شدن پوست با پلاسما می تواند شل شدن پوست را در هر قسمت از بدن کاهش دهد.
  • به دنبال سفت شدن پوست در پلاسما ، حداقل عوارض جانبی و عوارض وجود دارد ، اگرچه بهبودی ممکن است تا 1 هفته طول بکشد.

برای بسیاری از افراد ، پوست شل و آویزان یک نگرانی آرایشی نامطلوب است که بر ظاهر آنها تأثیر منفی می گذارد. خاصیت ارتجاعی پوست در اثر تجزیه کلاژن و الاستین ، دو پروتئین موجود در پوست است که باعث ایجاد استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید (عکسبرداری) و ژنتیک همگی در کمک به شلی پوست نقش دارند.

سفت شدن پوست در پلاسما یا روکش مجدد پوست در پلاسما ، یک روش زیبایی غیر جراحی است که از پلاسما برای سفت شدن پوست و مقابله با سستی پوست ناشی از پیری و آسیب دیدگی عکس استفاده می کند.

سفت شدن پوست در پلاسما: نحوه عملکرد ، کارایی و موارد دیگرفهرست

سفت شدن پوست با پلاسما چگونه کار می کند؟

سفت شدن پوست در پلاسما از انرژی فرکانس رادیویی (RF) برای یونیزه کردن یا تبدیل گاز به پلاسما استفاده می کند. وقتی پلاسما با اپیدرم (لایه خارجی پوست) شما تماس پیدا می کند ، گرما ایجاد می کند و اکسیژن سطح پوست شما را از بین می برد بدون اینکه اپیدرم را تخلیه یا بخار کند.

این فرآیند رطوبت موجود در ناحیه تحت درمان را از بین می برد و لایه ای از پوست خشک یا خشک شده را ایجاد می کند که به روند بهبود کمک می کند. بافت خشک شده همچنین باعث افزایش مقاومت پوست در برابر الکتریسیته تولید شده توسط دستگاه سطح ، جلوگیری از بیش از حد تحت فشار قرار گرفتن و هدایت پلاسما به مناطقی که هنوز گرم نشده اند ، می شود.

این گرمای تولید شده همچنین باعث تجزیه کلاژن موجود در درم ، لایه پوست زیر اپیدرم ، و باعث فیبروپلازی ، پاسخ ترمیم زخم در بدن شما می شود. در طی فیبروپلازی ، فعالیت فیبروبلاست افزایش می یابد ، که باعث تولید کلاژن جدید می شود.

اثر

در حین سفت شدن پوست در پلاسما ، گرمای ناشی از تماس با پوست باعث می شود بلافاصله فیبرهای کلاژن منقبض شوند. این امر منجر به بهبودهای قابل توجه در شلی پوست و کاهش چین و چروک ، خطوط ظریف و پای کلاغ می شود.

سفت شدن پوست با انرژی کم در پلاسما ممکن است برای سفت شدن بیشتر و م effectiveثرتر پوست به درمان های متعددی نیاز داشته باشد. در مقابل ، روشهای پر انرژی به جلسات درمانی کمتری نیاز دارند ، اما عوارض جانبی آن بیشتر می شود.

نمونه برداری که 3 ماه پس از انجام یک عمل انجام شده است ، ادامه شکل گیری کلاژن جدید را نشان می دهد. بهبودهای بافت بیش از 1 سال ادامه دارد و منجر به ایجاد پوستی سفت و محکم می شود.

آیا شما کاندید مناسبی برای سفت شدن پوست با پلاسما هستید؟

سفت شدن پوست در پلاسما یک درمان موثر برای انواع پوست و رنگ پوست است .

شما یک کاندیدای خوب نیست برای پوست پلاسما سفت اگر شما:

  • زخم های باز در ناحیه مورد معالجه
  • شرایطی که بر بهبودی تأثیر می گذارد ، مانند وابستگی به اکسیژن ، دیابت کنترل نشده یا بیماری خودایمنی
  • پوست اضافی یا علائم کشش قابل توجه ، جای زخم ، اسکلرودرمی یا لوپوس
  • پیش از این تحت درمان های آرایشی در این منطقه قرار گرفته بود
  • سابقه تشکیل کلوئید (جای زخم برجسته)
  • واسکولاریزاسیون ضعیف (رگهای خونی)

بعلاوه ، در صورت بارداری یا شیردهی ، نباید تحت درمان با پوست پلاسما قرار بگیرید.

انتظار در طول درمان چیست

قبل از شروع درمان پوست با پلاسما از بیهوشی استفاده می شود. برای درمان های کم انرژی ، بی حسی موضعی کافی است. درمان هایی که از تنظیمات با انرژی بالاتر استفاده می کنند ممکن است به بیهوشی عمومی و آرامبخش خوراکی نیاز داشته باشند.

سپس منطقه تصفیه به مناطق یا بخشهای مختلف تقسیم می شود. بعد از 1 ساعت کرم بیهوشی پاک می شود تا پوست بتواند پلاسما را بهتر جذب کند. سپس پزشک هر یک از نواحی را یک باره معالجه می کند ، دستگاه را 5 میلی متر از سطح پوست دور نگه می دارد و آن را مانند نقاشی مسواک روی بوم حرکت می دهد.

انرژی دستگاه درمانی بسته به ناحیه بدن تحت درمان و کنترل میزان عمیق ارسال گرما به پوست ، روی سطوح مختلف تنظیم می شود. این آسیب کلی پوستی را محدود می کند. مناطقی که پوست نازک تری دارند ، مانند اطراف چشم ، معمولاً با انرژی کمتری نسبت به سایر نواحی بدن مانند پیشانی یا گونه ها درمان می شوند.

روش کم انرژی عبور از هر منطقه در کمتر از 15 دقیقه قابل انجام است. مناطقی از بدن که نیاز به درمان با انرژی بالاتر یا چندین بار عبور توسط دستگاه سفت کننده پوست پلاسما در یک جلسه دارند ، ممکن است در مدت 45 دقیقه تکمیل شود.

با عبور دستگاه از سطح پوست ، بیماران ممکن است کمی از گرما احساس ناراحتی کنند.

بهبود

زمان توقف حدود 7 روز پس از یک روش سفت شدن پوست در پلاسما ادامه دارد. در طی این مدت ، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که اپیدرم آنها در یک فرآیند به نام اپیتلیالیزاسیون از بین برود . پس از ریزش اپیدرم قدیمی و برای آشکار شدن اپیدرم سفت و محکم ، دوباره اپیتلیالیزاسیون انجام می شود.

زمان بهبودی کامل به میزان انرژی مصرفی در طی روش بستگی دارد. مراقبت های بعدی بیماران را ملزم می کند با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند.

نتایج سفت شدن پوست باپلاسما

اثرات درمان بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است. فعالیت فیبروبلاست تا 1 سال بعد ادامه دارد و باعث تحریک تولید کلاژن جدید و کاهش سستی پوست می شود.

تعداد روش های درمانی در اثر سفت شدن پوست در پلاسما نقش دارد ، به خصوص اگر در اولین درمان از انرژی کم استفاده شود. بیمارانی که تحت درمان با پلاسمای کم انرژی قرار گرفتند ، بهبود سفتی صورت را گزارش کردند:

  • 35٪ پس از اولین درمان
  • 40٪ بعد از دو بار درمان
  • 58٪ یک ماه پس از سه درمان
  • 68٪ سه ماه پس از سه درمان

سفت شدن پوست پلاسما اثرات قابل قبولی بر روی سایر قسمت های بدن نیز دارد. محققان بهبودهایی را در شدت چین و چروک ، صافی پوست و هایپرپیگمنتیشن ثبت کردند:

  • 57٪ به قفسه سینه
  • 48٪ به دستها
  • 41٪ به پوست گردن

با انجام روشی که در آن انرژی بیشتری استفاده می شود ، می توانید نتایج مفیدتر و سریعتر سفت شدن پوست را بدست آورید ، اگرچه چنین روش های درمانی معمولاً خرابی بیمار را افزایش می دهند.

قبل و بعد

آیا نتایج دائمی هستند؟

نتایج سفت شدن پوست در پلاسما دائمی است ، اما جلوی پیر شدن یا آسیب دیدگی ناشی از آفتاب را نگیرید. اگرچه سستی پوست بهبود یافته و سفتی بیشتر می شود ، اما پوست شما همچنان روند پیری را تجربه می کند ، از جمله تجزیه بیشتر کلاژن ، شل شدن مجدد پوست ، ایجاد چین و چروک های جدید و مشاهده سایر نقایص و لکه های پوستی.

ایمنی و عوارض جانبی

به دنبال سفت شدن پوست در پلاسما ، احتمال بروز عوارض جانبی شدید نادر است. به عنوان یک روش غیر جراحی ، ضربه کمی به بدن وارد می شود و در نتیجه بریدگی ها یا برش ها به پوست آسیب نمی رساند. در نتیجه ، عوارض جانبی خفیف بوده و طی 1 ماه برطرف می شوند. در واقع ، سطح دهی مجدد پوست پلاسما از مشخصات ایمنی بسیار خوبی برخوردار است .

در صورت مقایسه با سایر گزینه ها (به طور خاص سفت شدن پوست با لیزر) ، درمان های پلاسما خطر خطوط مشخص مرزی یا خطوطی را که بصورت بصری پوست درمان نشده را از ناحیه درمان جدا می کنند ، ایجاد نمی کنند.

عوارض جانبی زیر درمان شامل:

  • قرمزی پوست ملایم و متوسط ​​برای حدود 2-3 هفته
  • لایه برداری پوست تا 9 روز
  • موضعی هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست) برای تا 1 ماه (حل و فصل با عوامل موضعی)سفت شدن پوست در پلاسما در مقابل گزینه های جایگزین

سفت شدن پوست پلاسما اغلب به عنوان جایگزینی برای لیفت صورت و سفت شدن لیزر پوست معرفی می شود ، که هر دو نتیجه چشمگیر و فوری (یا تقریباً فوری) می دهند. با این حال ، هر دو گزینه منجر به عوارض جانبی شدیدتر و زمان بهبودی قابل توجه تری می شوند.

سایر گزینه ها ممکن است بسته به بودجه ، نوع پوست ، تحمل عوارض جانبی و شدت سستی پوست انتخاب بهتری برای شما باشد.

گزینه های موضعی

کرم ها و لوسیون های سفت کننده پوست بدون نسخه (OTC) یا از طریق نسخه پزشک در دسترس هستند. به دنبال کرم های ساخته شده با مواد موثر در تحریک تولید کلاژن و همچنین مرطوب کننده و محافظت کننده پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر آفتاب باشید.

جوانب مثبت در مقابل سفت شدن پوست پلاسما منفی در مقابل سفت شدن پوست پلاسما
مقرون به صرفه تر

OTC یا از طریق نسخه پزشک

می تواند در هر نقطه از بدن استفاده شود

بدون نیاز به خرابی یا بهبودی

فقط برای شلی پوست خفیف تا متوسط ​​موثر است

نتایج فوری نیستند

استفاده مداوم از محصولات برای بهبود مداوم مورد نیاز است

گزینه های غیر تهاجمی سفت شدن پوست

درمان های غیرتهاجمی پوست بدون جراحی است و شامل برش پوست نیست. به همین ترتیب ، بیماران معمولاً به آرام بخشی یا بیهوشی نیاز ندارند. اقدامات زیبایی غیرتهاجمی شامل موارد زیر است:

جوانب مثبت در مقابل سفت شدن پوست پلاسما منفی در مقابل سفت شدن پوست پلاسما
کم یا بدون خرابی

عوارض جانبی خفیف

نتایج دائمی نیستند. تا 3 سال قابل مشاهده است

نتایج فوری نیستند. ظرف 6 ماه آشکار می شود

گزینه های سفت کننده پوست با حداقل تهاجم

در یک روش کم تهاجمی ، برخی آسیب ها به پوست انتظار می رود ، اگرچه درمان هنوز غیر جراحی است. روش های حداقل تهاجمی نیاز به آرام بخشی یا بیهوشی و زمان خرابی دارند.

روشهای حداقل تهاجمی عبارتند از:

  • میکرونیدلینگ (درمان القایی کلاژن)
  • سطح پوست با لیزر
جوانب مثبت در مقابل سفت شدن پوست پلاسما منفی در مقابل سفت شدن پوست پلاسما
روش ها برای پزشکان در مقابل سطح پوست پلاسما

دقیق تر است

عوارض جانبی وخیم تر و عوارض

مراقبت گسترده مورد نیاز اصول

مشابه یا بیشتر از کار افتادگی

گزینه های جراحی

روش هایی مانند لیفت صورت و لیفت گردن جراحی هستند و نیاز به آرام بخشی یا بیهوشی دارند. جراحی زیبایی باعث سفت شدن فوری و دائمی پوست می شود اما خطر ، عوارض جانبی و خرابی بیشتری را به همراه دارد.

طرفداران منفی ها
نتایج فوری

چشمگیرترین نتایج را برای سفت شدن پوست و صاف شدن چین و چروک ها ارائه می دهد

به 2-3 هفته زمان خرابی نیاز دارد

بیماران باید یک رژیم مراقبت از پوست پس از درمان داشته باشند

احتمال بروز عوارض جانبی و عوارض شدید

گران ترین درمان

در حالی که خرابی ناشی از سفت شدن پوست در پلاسما در مقایسه با سایر روشهای درمانی غیر تهاجمی طولانی است ، اما اثر آن قابل مقایسه با گزینه های کم تهاجمی و جراحی است – بدون خطرات و عوارض جانبی – که آن را به عنوان درمانی جذاب برای سفت شدن م effectiveثر و طولانی مدت پوست تبدیل می کند.

بردن

سفت شدن پوست در پلاسما از پلاسما برای گرم کردن بافت زیر اپیدرم استفاده می کند ، باعث فیبروپلازی و تحریک تولید کلاژن می شود. این روش تأثیر فوری و دائمی بر تنگی پوست دارد. شلی پوست تا 1 سال پس از عمل همچنان کاهش می یابد.

هزینه سفت شدن پوست در پلاسما حدود 3000 دلار است ، اما بسته به بخشی از بدن برای درمان متفاوت است.

سفت شدن پوست در پلاسما یک گزینه موثر و غیر جراحی برای روشهای تهاجمی یا جراحی است. اگرچه به دنبال درمان ، خرابی قابل توجهی وجود دارد و عوارض جانبی جزئی نیز دارد ، اما این پروفایل ایمنی بسیار خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.