به فکر لیزر موهای زائد هستید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

به فکر لیزر موهای زائد هستید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

موهای بدن و بدن ناخواسته می تواند بر روشی که ما احساس می کنیم ، تعامل های اجتماعی ما ، آنچه می پوشیم و آنچه انجام می دهیم تأثیر بگذارد.

گزینه های استتار یا از بین بردن موهای ناخواسته شامل چیدن گل ، تراشیدن ، سفید کردن ، استفاده از کرم و اپیلاسیون (استفاده از دستگاهی است که چندین مو را به طور همزمان بیرون می کشد).

گزینه های طولانی تر شامل الکترولیز است که از یک جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکولهای موهای فرد و لیزر درمانی استفاده می کند.

بنابراین لیزر درمانی چیست؟ چه می تواند به دست آورد؟ و عوارض جانبی چیست؟

 


بیشتر بخوانید: مقاله جمعه: چگونگی تأثیرگذاری ایده های قرن نوزدهم بر نگرش امروز به زیبایی زنان


درمان لیزر چگونه کار می کند؟

لیزرها طول موج از نور را با یک رنگ خاص منتشر می کنند. هنگام هدف قرار دادن به پوست ، انرژی حاصل از نور به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل می شود . این گرم می شود و به بافت اطراف آسیب می رساند.

اما برای از بین بردن دائمی موها و به حداقل رساندن آسیب به بافت اطراف ، نیاز به لیزر سلولهای خاص است. این سلولهای بنیادی فولیکول مو هستند که در قسمتی از مو معروف به برآمدگی مو قرار دارند.

لیزر باید به سلولهای بنیادی که در برآمدگی مو قرار دارند ، هدف قرار گیرد.

از آنجا که سطح پوست حاوی ملانین نیز هست ، که می خواهیم از آسیب دیدن جلوگیری کنیم ، افراد قبل از درمان با دقت تراشیده می شوند.


بیشتر بخوانید: اسطوره پزشکی دوشنبه: موهای تراشیده سریعتر و ضخیم تر می شوند


آیا موها را به طور دائمی از بین می برد؟

درمان با لیزر هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای ناخواسته را برای همیشه از بین ببرد .

کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً دوباره رشد می کنند و بیماران به درمان با لیزر مداوم احتیاج دارند.

از بین بردن دائمی مو به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً دوباره رشد نخواهند کرد و دیگر نیازی به لیزر درمانی نیست.

اینکه موها به طور دائمی برداشته شوند یا فقط در تراکم کاهش می یابد ، تحت تأثیر قرار می گیرد:

  • رنگ و ضخامت موهای تحت درمان
  • رنگ پوست بیمار
  • نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده ، و
  • صلاحیت و آموزش شخصی که لیزر را اداره می کند.

اما اگر موهای خاکستری دارید که هیچگونه رنگدانه ملانین ندارند ، لیزرهای موجود در حال حاضر کار نمی کنند.

به چه تعداد درمان نیاز دارم؟

تعداد درمان های مورد نیاز شما بستگی به نوع پوستی فیتزپاتریک شما دارد . این پوست شما را بر اساس رنگ ، حساسیت به نور خورشید و احتمال برنزه شدن آن طبقه بندی می کند.

پوست های کم رنگ یا سفید ، به راحتی می سوزد ، به ندرت برنزه می شود (انواع فیتزپاتریک نوع 1 و 2) افراد دارای موهای تیره معمولاً با 4-6 درمان هر 4-6 هفته می توانند به موهای دائمی برسند. افراد دارای موهای عادلانه معمولاً فقط به کاهش دائمی موها دست می یابند و پس از یک دوره اولیه درمان ممکن است جدا از 6 تا 12 درمان در ماه نیاز داشته باشند.

درمان با لیزر به بهترین وجه در دست یک متخصص انجام می شود. نویسنده ارائه شده است

پوست قهوه ای روشن ، گاهی اوقات سوختگی ، به آرامی برنزه تا قهوه ای روشن (نوع 3) افرادی که موهای تیره دارند ، معمولاً با 6-10 درمان هر 4-6 هفته می توانند به موهای دائمی برسند. افرادی که موهای عادلانه دارند ، فقط به کاهش موهای دائمی دست می یابند و پس از یک دوره اولیه درمان ممکن است نیاز به 3-6 درمان تکرار در ماه داشته باشد.

پوست قهوه ای متوسط ​​تا قهوه ای تیره ، به ندرت دچار سوختگی ، برنزه شدن خوب یا قهوه ای متوسط ​​(نوع 4 و 5) افراد دارای موهای تیره معمولاً با 6-10 درمان هر 4-6 هفته می توانند به موهای دائمی برسند. تعمیر و نگهداری معمولاً با 3-6 تکرار درمان ماهانه مورد نیاز است. افرادی که موهای منصفانه دارند بعید است که پاسخ دهند.

درمان مجدد باید به اندازه کافی طولانی باشد تا رشد موهای جدید به سطح برآمدگی برسد.

از چه عوارض جانبی یا عوارضی باید آگاه باشم؟

برای جلوگیری از آسیب دیدگی به شما توصیه می شود در طول درمان از عینک استفاده کنید.

شما همچنین در طول درمان ، به خصوص چند مورد اول ، درد کمی را تجربه خواهید کرد. این امر عمدتاً ناشی از عدم از بین بردن تمام موهای ناحیه است که باید قبل از عمل درمان شوند. موها هنگام تراشیدن از بین می روند انرژی لیزر را جذب می کنند و سطح پوست را گرم می کنند. درد کمتر با تکرار در فواصل منظم وجود دارد.

بعد از درمان با لیزر ، پوست شما 15 تا 30 دقیقه احساس گرما خواهد کرد. تا 24 ساعت ممکن است قرمزی و تورم وجود داشته باشد.

عوارض جانبی جدی تر شامل تاول ها ، رنگدانه پوستی بیش از حد یا خیلی کم یا زخم دائمی است.

این موارد معمولاً در افرادی که دارای آفتابگردان اخیر هستند اتفاق می افتد و تنظیمات لیزر تنظیم نشده است. از طرف دیگر ، این عوارض جانبی ممکن است در بیمارانی ایجاد شود که بر واکنش پوست آنها در برابر نور خورشید تأثیر بگذارد.

آیا نوع لیزر مهم است؟

نوع لیزر نه تنها بر عملکرد آن تأثیر می گذارد ، بلکه بر احتمال بروز عوارض جانبی نیز تأثیر می گذارد.

لیزر مناسب برای از بین بردن موهای عبارتند از: لیزرهای سرخ طولانی پالس ، طولانی پالس الکساندریت لیزر ، پالس طولانی لیزر دیود و طولانی پالس لیزرهای Nd: YAG .


بیشتر بخوانید: توضیح دهنده: چگونه خال کوبی ها برداشته می شوند؟


دستگاه های نور پالس شدید (IPL) دستگاه لیزر نیستند بلکه لامپ های فلش هستند که بطور همزمان چندین موج موج از نور را ساطع می کنند. آنها با روش کمتری مانند لیزرها کار می کنند ، هرچند که به طور کمتری کار کنند و احتمالاً موها را به طور دائم از بین می برد.

برای به حداقل رساندن خطر آسیب دیدن سلول های مولانین در سطح پوست ، انتخاب لیزر و نحوه استفاده از آن با نوع پوست شما مطابقت دارد.

افراد دارای پوست طبیعی و دارای موهای تیره می توانند از یک دستگاه IPL ، یک لیزر الکساندریت یا یک لیزر دیود استفاده کنند. افرادی که پوست تیره دارند و موهای تیره دارند می توانند از لیزر Nd: YAG یا دیود استفاده کنند. و افرادی که موهای بلوند یا قرمز دارند می توانند از لیزر دیود استفاده کنند.

برای کنترل انتشار گرما و آسیب بافت های ناخواسته ، از پالس های لیزر کوتاه استفاده می شود. انرژی لیزر نیز تنظیم شده است: باید به اندازه کافی زیاد باشد تا به سلول های برآمدگی آسیب برساند اما آنقدر زیاد نباشد که باعث ناراحتی یا سوختگی شود.

آیا می توانم دستگاه لیزر خانگی بخرم و خودم این کار را انجام دهم؟

دستگاه های لیزر خانگی و دستگاه های خانگی IPL در استرالیا موجود است و قیمت آن بین 200 تا 1000 دلار است. اما آنها نیز تمایل به کار ندارند و شما باید برای حفظ موهای خود بطور مکرر از آنها استفاده کنید.

پارامترها فقط برای افراد دارای پوست منصفانه (انواع فیتزپاتریک 1 و 2) و موهای تیره تنظیم شده است. برای ایمنی ، تنظیمات انرژی درپوش هستند. و در دستان بی تجربه ، عوارض ممکن است بروز کند. این شامل سوختگی ، درد ، تاول و تغییر رنگدانه های پوستی است.


بیشتر بخوانید: “آیا باید قبل از برقراری رابطه جنسی موهایم را اصلاح کنم؟”


در مقابل ، لیزرهای درجه پزشکی باید در تنظیم کننده دولت ، اداره کالاهای درمانی ثبت شوند . همچنین مقررات ملی و دولتی در مورد تسهیلاتی که لیزر در آن استفاده می شود ، الزامات آموزش اجباری ایمنی لیزر و مدارک تحصیلی دولتی و مجوز برای اپراتورهای لیزر وجود دارد.

بنابراین ، یک لیزر ایمن و تنظیم شده در دست یک متخصص ماهر توصیه می شود.

چه زمانی پزشک معالج خود را ببینید

همه موهای زاید باعث نگرانی نیست. اما شدید hirsuitism (رشد بیش از تاریک و خشن شدن مو بیش از مناطق از بدن که در آن معمولا نمی خواهد رشد) و یا المعاملة (رشد موهای اضافی برای کسی سن، جنس و نژاد) می تواند سرنخ به زمینه ای بیماری است.

هیرسوتیسم ، به ویژه هنگامی که با علائمی از جمله دوره های نامنظم یا آکنه همراه باشد ، می تواند ناشی از هورمون های اضافی آندروژن باشد. هایپرتریکوز بعدا در زندگی می تواند نشانه بدخیمی باشد.

پزشک عمومی شما می تواند این موارد را بررسی کند.

مشاور پوست و پوست نکما می با همکاری این مقاله همکاری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.