جوانسازی پوست با پلاسماجت

بازسازی پوست با پلاسماجت چیست؟

بازسازی پوست پلاسماجت یک روش غیر لیزر است که از یک وسیله برای بهبود انرژی در قالب پلاسماجت برای جوانسازی پوست از طریق بهبود خطوط صورت و چین و چروک (ریتیدها) و رنگدانه های پوستی همراه با عکس گرفتن استفاده می کند. دستگاه Port®r PSR اولین فناوری غیر لیزر است که توسط FDA تأیید شده و از نظر بالینی به اثبات رسیده است که با استفاده از انرژی پلاسما می تواند جلوی پوست و بازسازی پوست را انجام دهد.

جوانسازی پوست با پلاسماجتچگونه کار می کند؟

برای درک چگونگی عملکرد بازسازی پوست با پلاسماجت ، درک اساسی از ساختار پوست لازم است. به طور خلاصه ، پوست از 3 لایه ، اپیدرم ، درم و زیر جلدی تشکیل شده است. اپیدرم حاوی سلولهای تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت ها است که وظیفه رنگ آمیزی پوست را بر عهده دارند. درم از الیاف کلاژن و الاستین تشکیل شده است که قدرت ، استحکام ، الاستیسیته و پایداری پوست را تأمین می کند.

با افزایش سن بدن ، ظاهر و ویژگی های پوست را تغییر می دهد. اپیدرم نازک تر می شود ، بنابراین لکه ها بیشتر دیده می شوند و کلاژن موجود در درم به تدریج از بین می رود که به شکل گیری خطوط صورت ، ایجاد پوست های مات و چروک کمک می کند.

فن آوری بازسازی پوست با پلاسماجت در مقایسه با سایر روشهای ترمیم پوست (از جمله رادیوتراپوپلاستی) از انرژی حاصل از پلاسماجت به جای نور یا فرکانس رادیویی استفاده می کند. پرتره با ارسال پالس های میلی ثانیه ای از پلاسمای مبتنی بر نیتروژن به پوست از طریق یک هندپیس کار می کند. در داخل هندپیس ، یک ژنراتور با فرکانس فوق العاده بالا (UHF) گاز نیتروژن بی اثر را تحریک می کند ، که به گاز یونیزه فعال شده به نام پلاسما تبدیل می شود. این انرژی حاوی پلاسما از طریق نازل کوارتزی خارج از نوک هندپیس و روی پوست هدایت می شود. انرژی دریافتی یک عمل گرمایشی را ایجاد می کند که در سطح پوست کار می کند تا سلول های قدیمی اپیدرمی عکس گرفته و در زیر سطح پوست یا درم را از بین ببرد تا رشد کلاژن را تقویت کند.

برای دستیابی به نتایج متفاوت می توان از دستگاه پرتره در سطوح مختلف انرژی استفاده کرد. میزان انرژی تحویل شده از 1-4 ژول در هر پالس متغیر است. در حال حاضر ، سه پروتکل درمانی توصیه شده وجود دارد:

PSR1 – درمان کم انرژی (1-1.2 ژول) که سه هفته از هم فاصله دارند
PSR2 – یک پاس پرانرژی (3-4 ژول) در یک درمان واحد انجام می شود
PSR3 – دو پاس پرانرژی (3-4 ژول) در یک درمان واحد انجام می شود.
اگرچه کلیه پروتکل ها خطوط ، رنگ و بافت و رنگدانه های پوستی را بهبود می بخشد ، اما به نظر می رسد که با درمان های پر انرژی ، سفت شدن پوست / بافت بیشتر است. درمان کم انرژی که به عنوان Port Express Express به بازار عرضه می شود ، به تدریج نتایج را با گذشت زمان تولید می کند و در صورت وجود ، کمبود زمان دارد. بیشتر بیماران می توانند اولین مشاوره خود را در اولین مشاوره انجام دهند و مستقیماً پس از آن به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

چه کسی برای ترمیم پوست پلاسما مناسب است؟

از ترمیم پوست پلاسما برای جوانسازی پوست با بهبود خطوط و چروکهای صورت (ریتیدها) و رنگدانه های پوستی همراه با عکسبرداری استفاده می شود. بهتر است در زمان علائم اولیه پیری مانند:

لکه های سنی و تغییر رنگ پوست (هایپرپیگمانتاسیون)
شوخي زودرس
شل شدن پوست
در اطراف بینی و دهان ایجاد می شود
چین و چروک اطراف بینی و دهان.
این روش شامل چه مواردی است؟
در زیر خلاصه ای از مراحل ترمیم پوست پلاسما پرتره است.

ارزیابی / آماده سازی قبل از درمان
برای تعریف مناطق درمانی و تعیین اهداف درمان با بیمار مشورت کنید.
در صورت لزوم عکس های قبل از درمان بگیرید.
برای درمان کم PSR1 ، یک ساعت قبل از شروع درمان کرم بی حسی موضعی اعمال می شود. برای درمان های PSR با انرژی بالاتر ، ترکیبی از مسکن های استنشاقی مانند پنتروکس و کرم بی حسی موضعی قوی مورد نیاز است.
کاربرد پرتره PSR
میزان انرژی جذب شده تحت تأثیر هیدراتاسیون اپیدرم است. پوست خشک انرژی بیشتری را جذب می کند. به همین دلیل ، با توجه به اینکه هر منطقه در حال انجام درمان است ، کرم بی حسی بلافاصله قبل از استفاده از دستگاه با گاز خشک پاک می شود.
هنگام تحویل پالسهای انرژی پلاسما ، نوک این هندپیس باید حدود 5 میلی متر از سطح پوست نگه داشته شود.
درمان کامل بدون صورت معمولاً در صورت انجام با PSR1 كمتر از 15 دقيقه طول مي كشد ، اما درمان با PSR3 با انرژي بالا حدود 45 دقيقه طول مي كشد ، زيرا نياز به دو بار انتقال انرژي بالا است.
با کمک کرم بی حسی موضعی و بی حسی استنشاق ، این روش نسبتاً بدون درد است. احساس موضعی گرما احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.